Szkoła Coachingu

Szkoła Coachingu SWPS

 

Szkoła Coachingu SWPS


Edukacja do akredytacji coacha
Prowadzimy cykliczne edycje już od 2012 roku

Cel ogólny:
  • Zdobycie kompetencji do wykonywania zawodu coacha
  • Zdobycie kompetencji do wykorzystywania metod coachingowych w życiu zawodowym i osobistym
Korzyści:
  • Zdobycie wiedzy na temat coachingu
  • Zdobycie wielu nowych narzędzi do wsparcia rozwoju innych
  • Rozwinięcie kluczowych kompetencji coacha
  • Kształtowanie wspierającej postawy coacha w procesie rozwijania innych ludzi
  • Praktyczne zastosowanie metod coachingowych w pracy coacha
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi coachingowych w życiu osobistym i zawodowym
  • Praktyczne przeprowadzenie pełnych 50 sesji coachinowych pod superwizją
  • Coaching własny - praca na własnych realnych celach
Uczestnicy:
        • Osoby zainteresowane metodami wspierania rozwoju innych
Zakres tematyczny:

I Czym jest coaching?

        • Coaching a inne profesjonalne i nieprofesjonalne formy wspierania
        • Rodzaje coachingu
        • Dla kogo coaching?
        • Kto może być coachem?
        • Kiedy wiedza przeszkadza a kiedy pomaga?

II Kompetencje coacha

        • Poznanie Kluczowych Kompetencji Coacha
        • Etyka pracy coacha
        • Uzgadnianie kontraktu coachingu
        • Relacja w coachingu
        • Wpływ postaw i nastawienia coacha na relację z klientem

III Praktyczne wykorzystanie wybranych narzędzi coachingowych

        • Podstawowe narzędzia pracy coacha
        • Praca na własnych celach

IV Praktyczne wykorzystanie wybranych narzędzi coachingowych

        • Podstawowe narzędzia pracy coacha
        • Praca na własnych celach

V Proces coachingowy a sesja coachingowa

        • Plan sesji coachingowej
        • Zarządzanie czasem sesji w praktyce
        • Formułowanie celu na proces i celu na sesję coachingową
        • Od problemu do celu
        • Rola zadań domowych w coachingu
        • Podział odpowiedzialności coach – klient coacha

VI Komunikacja w pracy coacha - praktyczne wykorzystanie właściwych pytań:

        • Rozmowa jako podstawowe narzędzie pracy coacha
        • Jak aktywnie słuchać, żeby usłyszeć
        • Jak zastosować ciszę podczas rozmów coachingowych
        • Ćwiczenie zadawania pytań otwierających
        • Ćwiczenie zadawania pytań mocnych, sięgających sedna
        • Komunikacja w sposób jasny, zrozumiały i bezpośredni

VII Rozwój umiejętności klienta za pomocą narzędzi coachingowych:

        • Posługiwanie się narzędziami i technikami wspierającymi ustalanie i wzmacnianie celów klienta
        • Odkrywanie ukrytych celów klientów coachingu
        • Konfrontowanie celów klienta z jego wartościami
        • Wsparcie w odkrywaniu i budowaniu zasobów klienta
        • Generowanie opcji rozwoju klienta
        • Wspierania w planowaniu działań
        • Dostosowanie narzędzi do modelu rozmowy coachingowej GROW
        • Ćwiczenie zaawansowanych narzędzi pracy coacha w praktyce
        • Przeprowadzanie pełnych sesji coachingowych

VIII Planowanie i wytyczanie inspirujących celów i efektywnych planów działania:

        • Poznanie narzędzi otwierających nowe perspektywy i możliwości klientom
        • Wsparcie klienta na poziomie wizji, misji i celu
        • Wykorzystywanie narzędzi psychologicznych w pracy z klientem
        • Mapa marzeń, mapa celów - jako narzędzie rozszerzające perspektywę klienta
        • Stosowanie zaawansowanych i czasochłonnych metod coachingowych w celu budowania świadomości klienta
        • Prowokatywność w pracy coacha
        • Metody pobudzania kreatywności klienta w celu projektowania działań
        • Metody wspierające analizę zasobów klienta
        • Zarządzanie postępami i zaangażowaniem klienta w realizacji działań

IX Praca na wartościach i przekonaniach:

        • W jaki sposób wartości i przekonania pomagają klientom uruchamiać konkretne strategie, plany i sposoby myślenia
        • Wzmacnianie kluczowych wartości i przekonań u swoich klientów

X Współtworzenie relacji z klientem:

        • Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa a wyjście poza sferę komfortu klienta
        • Posługiwanie się intuicją, humorem, troską, empatią i prowokatywnością
        • Elastyczne dostosowanie stylu i narzędzi coachinowych do klienta
        • Praca z działaniami ryzykownymi i obawami klienta
        • Okazywanie pewności siebie i zachowanie profesjonalizmu w relacji coachingowej
        • Podążanie za klientem a struktura sesji coachinowej
        • Korzystanie z superwizji

XI Indywidualny Plan Rozwoju:

        • Tworzenie Indywidualnego Planu Rozwoju klienta coachingu
        • Tworzenie Indywidualnego Planu Rozwoju coacha
        • Tworzenie indywidualnego Modelu Biznesowego
        • Pozyskiwanie klienta i marketing usług coachingowych

XII Praktyka coachingowa:

        • Praca z klientem pod superwizją
        • Przygotowania formalne do tworzenia portfolio do akredytacji coacha Izby Coachingu
        • Praktyczne ćwiczenie pełnych sesji coachingowych
        • P rzeprowadzenie 50 sesji coachingowych
        • Przygotowania do ewentualnego egzaminu ACC ICF
Forma zajęć:
        • Narzędzia coachingowe
        • Symulacje, demonstracje
        • Zajęcia praktyczne – ćwiczenia indywidualne i w grupach
        • Dyskusja grupowa, wymiana doświadczeń
        • Narzędzia multimedialne (prezentacja, film)
        • Miniwykład
Czas szkolenia i liczba godzin dydaktycznych:
        • 4 zjazdy (po 3 dni w tygodniu)
        • 72 godziny zegarowe

Zajęcia organizowane są w grupach do 14 osób

Uniwersytet SWPS w Warszawie

Opiekun merytoryczny i główny prowadzący:

dr Paweł Wolski dowiedz się więcej

Cena od osoby:

4000 zł netto

Cena zawiera: szkolenie, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikaty

więcej informacji na stronie: http://www.podyplomowe.pl/swps-warszawa/szkolenia

Log in

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii, w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Zrozumiałem